Thursday, July 2, 2009

Perginya mujahid kedua..dua kehilangan besar buat kami..

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بسم الله الرحمن الرحيم

Semalam sebaik sahaja tiba di rumah seusai mesyuarat di RKB(1 a.m. sewaktu ana tengok jam), ana melihat dua mesej dalam peti masuk mesej nombor celcom. "salam.. Alfatihah ke atas sahabat kita ALLAHyarham Nabil Marwan yg br meninggal dunia.Semoga beliau ditempatkan bersama orang-orang soleh.Amin".

Tatkala membaca mesej ini (daripada nombor yang tidak keluar nama pemilik -samaada ana sudah delete, atau ada dua nama, atau ana tidak kenal siapa; juga daripada adik hanisah kemudian alang fatimah turut menghantar perkhabaran yang sama), ana tidak terkata apa-apa. Cukup terkejut. Tidak menyangka, exco iq-rac gen 7 ini turut menuruti saudara Ammar(mantan timbalan pengerusi 1). Cuma mungkin cara kematian mereka berbeza. Tapi setahu ana, kedua-dua mereka merupakan pendokong dakwah. Apatah lagi saudara nabil merupakan exco biro dakwah sewaktu ana menjejaki ke DQ.

TERBAYANG

Walaupun ana bukanlah begitu mengenali beliau, kalau diberi gambar disuruh mengecam beliau mungkin ana gagal, tapi ana masih terbayang-bayang sewaktu acara penutup orientasi di CFSIIUM beliau membacakan ayat al-Quran. Suara yang cukup merdu. (waktu itu ana antara barisan sisters di hadapan).

Membaca blog-blog sahabat beliau, sudah tergambar kemuliaan peribadi. Biarlah diri ini tidak mengenali beliau, iringan al-Fatihah turut ana sertai. Juga buat saudara ammar. Kehilangan besar buat pelapis generasi mujahid Islam. Al-Faatihah.

IKLAN

Buat perhatian Ahli KPKM, tanggal 8 Julai 09 akan diadakan kursus intensif perekabentuk (designer) di RKB. Penyertaan terhad kepada 30 orang ikhwah dan 30 orang akhawat. Anda boleh rujuk blog KPKM.

والله أعلم بالصواب
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

No comments: