Monday, July 13, 2009

Kursus intensif designer--->Alhamdulillah...selesai juga..



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah seinfiniti kesyukuran dipanjatkan kerana dengan limpah kurnia dan inayahnya, Biro Penerbitan KPKM dengan kerjasama Lajnah Penerbitan KPKM telah berjaya melangsungkan satu kursus yang julung-julung kalinya diadakan di RKB iaitu Kursus intensif designer.

Setelah bertungkus lumus selama 2 minggu, segala kepenatan terbayar dengan sambutan peserta yang agak menggalakkan. Sebenarnya diharap sangat 60 peserta dapat menyertai, tapi memandangkan banyak pertembungan dengan program lain, hanya 24 orang peserta bertandang. Alhamdulillah. Diharapkan bilangan yang sedikit ini dapat menjadi berkualiti.

Program ini drasmikan oleh Ustaz Norhalif, YDP KPKM 08-09. Pembentang yang dijemput khas ialah Ustaz Mohammad Tarmizi Affandi dan Ustaz Mior Khabir Zikri. Turut menerangkan reka bentuk ialah Ketua Unit ICT KPKM, Ustaz Wan Ahmad Hanif Wan Mohamed@Adnan.

Pembentang utama ialah Ustaz Tarmizi yang telah lama berkecimpung dalam bidang reka bentuk sehingga beliau terpilih untuk mereka bentuk Suara Kampus Edisi Kelantan. Dengan harapan yang besar daripada pengarah program supaya dapat melahirkan generasi pelapis untuk mereka bentuk. Sememangnya beliau membentang asas daripada asas-asas mereka bentuk.

Mungkin ada yang sesetengah menganggap pembentangan pertama memboringkan. Tapi ingatlah, itu yang perlu dikuasai sebenarnya oleh para pereka bentuk. Ana turut merasai kelebihan ilmu yang dicurahkan pada hari tersebut. Namun terasa rugi amat kerana tidak dapat memberikan sepenuh perhatian.

Ana tidak ingin mengulas panjang tentang program ini. Sekadar makluman aktiviti yang pernah ana lalui..

Uda jadi pengerusi majlis

macam kenal je?hmm...

Yang dipertua memberi ucapan perasmian. "Pastikan anda memberi aset kepada Islam setelah melalui program ini".

"Sekarang tibalah saat-saat yang ditunggu-tunggu oleh semua peserta ."jeng..jeng..jeng...

"Sape bleh jawab kenapa ayat ini dipilih? Cepat-cepat. Sape jawab betul saya bagi gula-gula.hehe"


"Saya nak sorang terangkan bagaimana cara untuk scan gambar. Em, kita mula dari akhawat dulu."

Para juri tengah menilai hasil kreativiti peserta.
Kritikan pedas hanya dirasai oleh sesiapa yang memakan cili.hihi

Barisan Adhoc yang ku sayangi. Thanks for your help.

Peserta tengah khusyuk mendengar moderator 'berleter'

Busy betul gadis berbaju biru ni sorang.
Nak habis program pun duk nepon lagi


Barisan juri profesional yang kami segani.
Nasib baik semua jenis sempoi.
Kalau jenis serius, lari abis peserta.

Barisan Adhoc ikhwah dan pembentang. Thanks also for your commitment.
Tanpa korang semua, xtau la apa yang jadi.

Mungkin ada yang tertanya-tanya dimana gambar formal adhoc akhawat. Ha...sama-sama kita tunggu, sebab ana belum ambil lagi dengan ketua biro. Walauapapun, terima kasih semua atas kerjasama dan komitmen yang tinggi dan sokongan yang korang berikan. Juga kepercayaann yang diberikan kepada diriku yang lemah ini.

Juga kepada sesiapa yang ingin membeli CD atau DVD rakaman pembentangan kertas kerja, sila hubungi Ustaz Hanif (Ustaz Hanif ke Ustaz Hazim ye?? Lupa) atau Ustazah Juita Nurani (klu nak no or email depa, hubungi ana direct ye? Bahaya letak kat sini)

والله أعلم بالصواب
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

2 comments:

DEVOTEE said...

salam,

alhmdulillah, thniah dh slsai :)

tp sdey xleh p... :(

Nabila H.... said...

wslm..
eh, kenapa plak sedih...
ala, maaf la tak highlight betul2 pasal kursus ni....
anyway...sesapa yg nak beli dvd pembentangan kursus ni, bleh hubungi encik hanif ye? (klu xtau sape encik hanif, hubungi ana sdiri)