Saturday, February 7, 2009

Hatiku menangis...

assalamualaikum...

Entry ni ana buat secara tergesa-gesa, kerana sedih mengenangkan apa yang berlaku disekeliling ana. Sedar tidak sedar, ahli keluarga ana sendiri dah mula tergelincir ke dalam dunia penuh kebebasan. Alhamdulillah abang ana semua dah selamat kahwin. Tinggal ana dan 2 orang kakak sahaja lagi yang belum berumah tangga. Ana bukanlah risaukan kakak ana tetapi risaukan ahli keluarga ana yang lain(especially sepupu sepapak) yang ana tidak tahu setakat mana penghayatan mereka dalam mengamalkan agama.

Ana amat terkejut, sebentar tadi melihar gambar sepupu bersama 'futurenya'. Entah kenapa tadi tiba-tiba tergerak untuk melihat friendsternya dan apa sebenarnya gambar yang dalamnya, kerana selama ini hanya melihat gambar dia bersama seorang lelaki yang ana tidak kenal. Ana hairan adakah ibunya mengetahui akan hal ini atau tidak?

Terketar-ketar tangan menekan butang next, begitu deras hatiku menangisi satu persatu dosa yang dengan bangganya ditayangkan dikhalayak ramai. Apakah Islam tidak sampai sepenuhnya kepadanya? Ya ALLAH, berdosanya aku.

mengingatkan ayat ALLAH:
...يا أيها الذين ءامنوا قوا أنفسكم وأهليكم نارا


seluruh tubuh terasa menggeletar kerana gagal mengamalkan perintah ALLAH..ya ALLAH, berikan kekuatan kepadaku. Andai ahli keluargaku pun aku gagal jaga, bagaimana aku hendak menjaga masyarakat nanti?

sedarlah duhai sahabat...diluar sana terlalu ramai remaja yang runtuh akhlak...apakah peranan kita selama ini? tepuk dada tanya iman...

No comments: